Cumartesi, Haziran 27, 2009

yazı mı tura mı?

Coin Flipper exp from nitipak samsen on Vimeo.

işte insan rca'da olunca böyle şeylerle uğraşabiliyor. ne güzel.

Cuma, Haziran 26, 2009

eni yacı yokke


annanemlerin evinde ablamın elinde bad albümünü gördüğümü hayal meyal hatırlıyorum. maykıl ceksın çok manyak bişeymiş. evde saatler süren moonwalk denemeleri. ayakkabıların parmak ucunda yükselip bir el hayali bir şapkayı tutarken diğer elle apış arasını tutarak dengede kalmaya çalışıyordum. ilk ve orta okul hayatım öğretmen masalarının üzerinde geçti maykıl ceksın yapıcam diye. black & white'da yüzlerin birbirine dönüşmesini hayretle izleyip, sonunda araba parçaladığı, sansürlenen bölümü görmek için kanal kanal dolaşmıştım.

işin garip tarafı, dünya üzerinde yukarıdakine benzer hikayeleri anlatabilecek birkaç yüz milyon kadar insanın olması. 80'leri ve 90'ları iki kelimeyle anlatmak gerekse herhalde maykıl ceksın demek yeterli olurdu. son yüzyılda dünya üzerinde bu kadar çok bilinen, sevilen ve taklit edilen başka bir insan daha olmuş mudur bilemiyorum.

bu kadar ikonik insanların ölmesini kavramakta da güçlük çekiyor insan. her ne kadar bir burukluk hissetmiş olsam da içinde, bence maykıl ceksın zaten 90'ların sonunda ölmüştür. maddi ve manevi acılarından kurtulduğu için mutludur bile belki şimdi. huzur içinde yatsın.

bu arada en güzel maykıl ceksın şarkısı kesinlikle kipon vitı toştoş donsatti gerino'dur.

not: bu arada çarli'nin meleklerinden farah fawcett de öldü. dünya o kırmızı mayolu fotoğrafı unutmayacak.

Perşembe, Haziran 25, 2009

yakında doğacak arkadaşınıza hediyeler

ona, tarihi geçmiş fotoğraf filmi , her tür oyuncak, her tür masaüstü oyun, lego seti, oğuz atay, ahmet hamdi tanpınar, yusuf atılgan kitapları, gormenghast serisi, "the design of everyday life", "design studies: a reader", hack sack, lomo fotoğraf makinası, star wars, geleceğe dönüş, indiana jones, harry potter serilerinin dvdleri -kopya da olur-, son dönemde dinleyip beğendiğiniz müziklerden bir dvd, moleskin çizgisiz kalın kağıtlı defter, galatasaray, liverpool, werder bremen forması, tek renk gömlek, tshirt, pantolon alın.

onu şımartın

üç kişi bir olup ipod'a girin
dört kişi bir olup bilgisayara bağlanabilen pikaba girin
beş kişi bir olup taşınabilir hard diske girin
yedi kişi bir olup fotoğraf makinasına girin
on kişi bir olup film tarayıcısına girin
yüz elli kişi bir olup imac'e girin

onu deli edin

Pazartesi, Haziran 22, 2009

halay eşiği

peyote'de dj'lik gecelerinde çok farklı senaryolarla karşılaşmak mümkün. kimi zaman mekan büyük bir hızla boşalırken, kimi zaman insanlar saatlerce orta kattan çıkmayıp sabahı edebiliyorlar. bu iki durumun bir nevi kombinasyonu olan senaryoda ise önce konser sonrası insanların %70'i 1-2 saat içerisinde dağılıyor ve geri kalan insanlar çılgınca eğlenip sabahı ediyorlar. ancak hangi durumun ne zamam gerçekleşeceğini öngörmek neredeyse imkansız.

işte dün bu üçüncü durum yaşandı. önce çalacaktım, sonra sadece konser öncesi çalacak oldum, bu yüzden en sıkı şarkıları acımadan çaldım ve fakat konserin başlamasına yarım saat kala sonrasında da çalacağımı öğrendim. durum böyle olunca konser sonrası şarkılar ister istemez önce türkçe rap'e oradan 60'lar 70'ler rockına oradan da yine o dönemlerin bildiğin oyun havalarına kayıverdi. dans pistlerinde ilk kez denediğim zafer dilek, dinleyicilerden tam not aldı. saat 03:45 gibi halay eşiği aşıldı. kapanış erkin koray'dan tımbıllı (birinci video), ve barış manço'dan derule (ikinci video) ile geldi. saatler 04:35'i gösteriyordu. insanlar sakinleşsin diye özdemir erdoğan'dan yarın belki geç olur çalarken sivil polis falan geldi. ışıklar açıldı, ses kısıldı, evlere dağıldık, yattık uyuduk.

video

video

Cumartesi, Haziran 20, 2009

replikas son konser?


askerliğe bağışıklığı olduğunu düşündüğümüz replikas'ın en gitmez dediğimiz elemanı selçuk ağustos'ta saç sakal traşı olacak. yarın peyote'de süpersonik ses sistemli kameralı mameralı dvd çekimli bir konser olacak. uzun bir süre için son konser olabilir bu.
ben ve laptop'um da konser öncesi ve sonrası banttan yayında olacağız.

petoye // orta kat // 22:00?

Çarşamba, Haziran 03, 2009

yeşilsin!


hulk abim,
ben senden çok çektim
söyle nedir bu halin?
valla sen yeşilsin yeşilsin.

olmaz ki,
böyle çarpılmaz ki
çıldırmışsın sanki
valla sen yeşilsin yeşilsin

ne olmuş ki gördüysen betty rose'u
ömründe ilk gördüğün betty o mu
aman sus sus duymasınlar sesini
göğsümden koparır atarım seni lay lay lay

yeşilsin yeşilsin yeşilsin
yeşilsin yeşilsin yeşilsin