Çarşamba, Nisan 19, 2006

beyin testi

beyninizin hangi bir tarafını daha çok kullandığınızı anlama testisi:

---BEYNİNİZİN HANGİ TARAFI DAHA ÇOK GELİŞMİŞ---


1-Okuldayken hangi dersleri daha çok severdiniz?
a) Türkçe, Resim, Sosyal vb.
b) Fenle ilgili olanları
c) Mayonezli olanları

2-Hangi tip sporları yapmaktan hoşlanırsınız?
a) Tek başına yapılan sporları
b) Takım sporlarını
c) Herkesin tek olduğu takım sporlarını

3-Gördüğünüz rüyaları ne sıklıkta hatırlarsınız?
a) Çoğunlukla hatırlarım
b) Ender olarak hatırlarım
c) Rüya Ersavcı

4-Ellerinizi ve mimiklerinizi konuşurken ne kadar kullanırsınız?
a) Çok kullanırım
b) Çok az kullanırım
c) Konuşurken ellerimi bırakabiliyorum

5-İki elinizin parmaklarını birbirine geçirerek kapatın. Hangi elinizin baş parmağı üstte kalıyor?
a) Sağ
b) Sol
c) Hiçbiri

6-Şu an saatin kaç olduğunu tahmin edin, şimdi saate bakın, yanılma payınız ne kadar?
a) On dakikadan fazla
b) On dakikadan az
c) 5 saat

7-Aşağıdakilerden hangisini daha kolay hatırlarsınız?
a) İnsanların yüzlerini
b) İnsanların isimlerini
c) İnsanlar, insanlaaar...

8-İki gözünü açık tutarak elinizde ki kalemi, bir cam kenarı veya kapı kenarı ile hizalayın. Önce sol gözünüzü, sonra sağ gözünüzü kapatın. Hangi gözünüzü kapatınca kalem daha az oynuyor?
a) Sol gözümü kapatınca
b) Sağ gözümü kapatınca
c) İki gözümü kapatınca

******************************************

---"A" ların sayısı fazla ise, SAĞ beyniniz daha gelişmiştir...

---"B" lerin sayısı fazla ise, SOL beyniniz daha gelişmiştir...
---"C" lerin sayısı fazla ise, KUŞ beyniniz daha gelişmiştir...

******************************************

***Ben SAĞ beyinli biriyim, çünkü...
-hayal ederim
-duyduklarımı unutmam
-hissederim
-koku alma tad alma benim için çok önemlidir
-sezgilerimi kullanırım
-iç güdülerim kuvvetlidir
-yeni şeyler üretirim
-subjektifim
-boyutları iyi algılarım
-ritim duygum gelimiştir
-bir bütün olarak görürüm
-duygularımla hareket ederim...

*****************************

***Ben SOL beyinli biriyim, çünkü.....
-mantık yürütürüm
-lineer düşünürüm
-sınıflandırır-isimlendirir
-dizer listeler yaparım
-analiz ederim
-yapı incelerim
-matematiksel işlemler yaparım
-bilinçli hareket ederim
-dili doğru kullanırım
-detayları görürüm
-inceler ve odaklanırım
-bütünü değil parçayı görürüm
-sistemli ve disiplinli çalışırım
-objektif davranırım...



7 yorum:

Adsız dedi ki...

hangi beyin, zeka vs. testini yapsam sol beyinli çıkıyorum ama matematiğim hep 4'tü.. ilkokul ve ortaokul döneminde... liseyi sorma.. açıkçası bu yüzden inanmıyorum ben bu tür şeylere.. muhtemelen sallamasyonn... Testi cevaplayıp doğru düzgün bişii çıkaran var mı? Belki ben yüksek zekalı bir matematik dehasıyımdır da haberim yoktur :p :)

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bunun her sorusu onaylanmasa da çoğu kanıtlanmış örneğin şu sağ sol göz ve parmak soruları, sözel ve sayısal olmanızı belirliyor ki yüzde 95 doğru.
ben sağ beyinliyim, çoğu doğru ama bazıları bana uymuyor, örneğin parçaya bakarım detaycıyımdır ama bu özellik solcular için verilmiş.

Adsız dedi ki...

bende beynimin her iki tarafını kullanıyomuşum doğru iki elimle yazı yazabiliyorum.hehe ;) ;P

Adsız dedi ki...

ben sekız sorunun 4 u a 4 u b oranında yanı her ıkı tarafınıda kullana bılıyorum cok mu zekıyım ama hayat bana cok zalım davranıyor......

Adsız dedi ki...

ben sağ beyinli biri olduğumu düşünüyorum. buarada beni aramak isteyenlere msn açık

Adsız dedi ki...

ben de ikiside eşit çıktı hem sol hemde sağ beyinliyim yani

Adsız dedi ki...

açıkçası ben kuş beyinliyim ne solu kullanırım nede sağı