Cuma, Haziran 26, 2009

eni yacı yokke


annanemlerin evinde ablamın elinde bad albümünü gördüğümü hayal meyal hatırlıyorum. maykıl ceksın çok manyak bişeymiş. evde saatler süren moonwalk denemeleri. ayakkabıların parmak ucunda yükselip bir el hayali bir şapkayı tutarken diğer elle apış arasını tutarak dengede kalmaya çalışıyordum. ilk ve orta okul hayatım öğretmen masalarının üzerinde geçti maykıl ceksın yapıcam diye. black & white'da yüzlerin birbirine dönüşmesini hayretle izleyip, sonunda araba parçaladığı, sansürlenen bölümü görmek için kanal kanal dolaşmıştım.

işin garip tarafı, dünya üzerinde yukarıdakine benzer hikayeleri anlatabilecek birkaç yüz milyon kadar insanın olması. 80'leri ve 90'ları iki kelimeyle anlatmak gerekse herhalde maykıl ceksın demek yeterli olurdu. son yüzyılda dünya üzerinde bu kadar çok bilinen, sevilen ve taklit edilen başka bir insan daha olmuş mudur bilemiyorum.

bu kadar ikonik insanların ölmesini kavramakta da güçlük çekiyor insan. her ne kadar bir burukluk hissetmiş olsam da içinde, bence maykıl ceksın zaten 90'ların sonunda ölmüştür. maddi ve manevi acılarından kurtulduğu için mutludur bile belki şimdi. huzur içinde yatsın.

bu arada en güzel maykıl ceksın şarkısı kesinlikle kipon vitı toştoş donsatti gerino'dur.

not: bu arada çarli'nin meleklerinden farah fawcett de öldü. dünya o kırmızı mayolu fotoğrafı unutmayacak.

2 yorum:

Frrmack dedi ki...

ya tamam, çocukluğumuzun en temel parçalarından, en çikolata renkli şarkıcılarından biriydi maykıl, acımız büyük, benim de içim cız etti, ama sen de gazı almış, kaptırmış, uçmuşsun be abi...

"80'leri ve 90'ları iki kelimeyle anlatmak gerekse herhalde maykıl ceksın demek yeterli olurdu."
Eeeehmmm :/


"son yüzyılda dünya üzerinde bu kadar çok bilinen, sevilen ve taklit edilen başka bir insan daha olmuş mudur bilemiyorum."

o_O

steerpike dedi ki...

biraz duygulanmışım sanırım.
ama çok yanlış değil be ırmak. bi soğuk savaş bi maykıl o zamanlarda. 80'lerin sonu 90'ların başı demek daha doğru belki. bi de duvar yıkılınca havası söndüydü.

son cümle çok iddalı gibi görünebilir. ama üçünü birden sağlamasından bahsediyorum. daha çok sevilen olmuştur belki mesela.

kafa da yormadım aslında kim olabilir mesela ki başka?