Pazartesi, Ocak 16, 2006

sanat sepet

sanatla ilgili düşünceciklerimle oldukça örtüşmekte mafiz beyin yazdıkları, o yüzden internet hızıyla apartıyorum hemen buraya. işte izin kağıdım, işte deli raporum, işte gerçek sanatçı belgem.

gerçek sanatçıların sabrı
taşarsa bir gün,
konumuz bu..
fakat gerçek sanatçılar kim ?
el kaldırsınlar ya görelim ?
nerede bu kurul,
gerçek sanatçıları belirleme kurulu ?
bilmiyoruz..
bu kurul uzun süredir çalışmıyor.
fırsattan istifade sanat işi yapan herkes
tescilnamesini kendi yazıyor kartvizitine
güzel bir uygulama,
mesela ben de sürrealist yazdırdım kartıma
fakat sürrealizm prim yapmıyor ,
kimse atletimdeki mikrodünyayı merak etmiyor.
insanlar hak ettikleri biçimde yaşarlar.
ne bir eksik ne bir fazla.
arzıma talep ol gel
ırzıma talip değil
sanat yapmaya başlayan
eşekler gibiyiz.
elimizde ne var bir bakalım:
herkes sanatçı bu bir
insanlar böyle bu iki
elimizde çok sayıda sanatçı var
ama ortada sanat yok bu üç.
üçüncü en acısı oldu sanırım,
kurulu çağırmak lazım.
işte o en mühim soru yine kapıda bekliyor;
sanat topluluğum için mi ey ibn-i beytullah ?
yoksa güzel sanatlar müzesine bağışta mı bulunuyoruz
sürreal yapıtlarımızla ?
sanatı tekelleştirip öznelleştiren de
seviyesini yer ile yeksan edip
avamlaştıran da
bu kurula giremiyor benim nazarımda
girmemeli,
sabrı taşanları şimdi bir kez daha göreyim ?
eller lütfen;
bir
iki
üç..
(mafizzamir teklif, 12.01.2006 01:30)

Hiç yorum yok: