Cumartesi, Nisan 17, 2010

bir yaşıma daha girdim

Bugün yeni bir şey öğrendim. Metinlerin anlaşılabilirliğini matematiksel olarak ölçmek için kullanılan bir test varmış. Metindeki toplam kelime sayısı bölü cümle sayısı, bir de hece sayısı bölü kelime sayısının bişeylerle çarpılıp bir şeylerden çıkarılması sonucu hesaplanıyor. Sonunda en yükseğin en zor anlaşılır olduğu 0-100 arası bir sonuç bulunuyor. 90-100 arasını ortalama bir 11 yaşındaki öğrenci, 60-70 arasını 13-15 yaşındaki bir öğrenci, 0-30 arasını ise en iyi üniversite öğrencileri anlıyormuş. Genel zorluk açısından bir fikir verse de işi bu kadar matematikselleştirmek pek doğru değil sanki. ama yine de google docs'da metinlerin busunu hesaplamak eğlenceli.

The Flesch/Flesch–Kincaid readability tests are designed to indicate comprehension difficulty when reading a passage of contemporary academic English. There are two tests, the Flesch Reading Easiness, and the Flesch–Kincaid Grade Level. Although they use the same core measures (word length and sentence length), they have different weighting factors, so the results of the two tests correlate approximately inversely: a text with a comparatively high score on the Reading Ease test should have a lower score on the Grade Level test. Both systems were devised by Rudolf Flesch.

Hiç yorum yok: