Cumartesi, Nisan 17, 2010

djital arkeoloji

bazılarımız senelerden beri, bazılarımız da yakın zamandan beri gmail'in bize sağlamış olduğu imkanlardan tabiri caizse köküne kadar faydalanıyoruz. bunlardan biri (ve belki en önemlisi) de gmail'in sağladığı (şu an için) 7445 mb'lık alan. tabi hal böyle olunca mail silmek de gereksiz bir işlem haline geliyor. ancak eğer uzun süredir gmail kullanıyorsanız bir noktada bitmez olan da bitiyor. inbox'ım o kadar (%98) doldu ki gmail'den sürekli uyarı alıyorum, bazen mail atamayacak hale geliyorum. iş böyle olunca eskilere dönüp mail silmeye başladım. ancak olduğu gibi silmiyorum bu maillere, bakıyorum inceliyorum, neler yollamışız zamanında vay be deyip şaşırıyorum. bu arada da ordan buradan gelen ek dosyalar, resimler, ppt'ler, videolar çıkıyor, bunları da bilgisayara kaydediyorum. neler yok ki bu dosyalarda. tam bir hazine. bu yaptığım iş de bir anda dijital arkeoloji olmuş oluyor sanki. bulduklarımı paylaşmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok: