Perşembe, Aralık 08, 2011

kamusal alanda sanat


TRT'nin, Kamusal Alanda Sanat konulu
 ilk belgeseli olan "Benim Kentim" yayında
   
my_city_visualBenim Kentim, Türkiye'nin farklı bölgelerinde bes kentte ve aynı zamanda Avrupa'nın altı kentinde kamusal alanda gerçeklestirilmis olan bir sanat projesidir. Avrupa Birliği Sivil Toplum Diyaloğu Kültür Köprüleri programı kapsamında British Council tarafından tasarlanan ve yürütülen Benim Kentim projesi, kentleri birer bulusma noktası olarak etkinlestirerek, Türkiye ve Avrupa arasındaki diyalogda kültürel tartısmayı ön plana çıkarmayı hedeflemistir. 

Benim Kentim Projesi'nin gelisim süreci ve projeye dahil olan Türkiyeli ve Avrupalı sanatçılar hakkında bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz. 
 
Benim Kentim Belgeseli TRT Belgesel Kanalında İzlenebilir
Nuran Bayer'in yönetmenliğinde TRT isbirliğiyle hazırlanan ve projenin gelisim sürecine tanıklık eden Benim Kentim belgeseli Aralık ve Ocak ayları itibariyle 6 bölüm olarak TRT Belgesel kanalında yayında.

Projenin tüm süreçlerini kapsayan belgesel, sanatçıların kentleri ziyaret süreci ile baslıyor. Proje için seçilen kentler için özel olarak tasarlanıp üretilen sanat projelerinin prodüksiyon dönemi ve son olarak da projenin açılıs etkinliklerini kapsıyor. Türkiye'de güncel sanat alanında uygulanan bir proje hakkında çekilen ve TRT Türk kanalı aracılığı ile Türkiye dısında da birçok ülkede gösterime girecek olan Benim Kentim belgeselini Aralık ayı boyunca TRT Belgesel kanalında her Persembe, saat 2100 - 2200 arasında izleyebilirsiniz.

Avrupa'da, özellikle Britanya'da birçok farklı örneğinin görülebileceği güncel sanat alanına odaklanan belgeseller, özellikle sanatın merkezi haline gelmis kentler dısında yasayanlar için sanatı yakından izleme imkânı sunuyor. Sanatçının, bir sanat eserini ya da projesini olustururken geçirdiği arastırma, tasarlama, sorgulama gibi birçok sureci izleyici ile paylasan bu belgeseller, bireylerin, özellikle de gençlerin, kendilerini ifade etmeleri için farklı imkanlar olduğunu örneklemek konusunda oldukça etkililer.
  
Benim Kentim Kitabı ve Belgesel Tanıtım DVD'si
Projenin tüm asamalarının anlatıldığı "Benim Kentim" kitabı, kent yönetimi ve aynı zamanda kentlerin kültür sanat alanında öne çıkan aktörleri ile yapılan röportajları ve projeler hakkındaki görüslerini içeriyor. Türkçe ve İngilizce olarak iki dilde hazırlanan kitap, belgeselden seçilmis görüntülerden olusan bir DVD'yi de içeriyor.

Benim Kentim projesine katılan Avrupalı sanatçıların Türkiye'deki ve Türkiyeli sanatçıların Avrupa'daki deneyimlerinin yanı sıra kitapta, küratörler tarafından yazılan makaleler ve eğitim programını tasarlayıp uygulayan Pace Çocuk Sanat Merkezi'nin kentlerde yasayan çocuk ve gençlerle yürüttüğü eğitim proje sürecinden makaleler yer alıyor.

Benim Kentim kitabına ve proje belgesel tanıtım DVD'sine sahip olmak isteyenler, asağıda iletisim bilgileri bulunan British Council çalısanı ile iletisime geçebilirler.

Hiç yorum yok: