Perşembe, Ekim 14, 2004

müstehcen türküler

türk halk müziginde ask oldukca sık dile getirilen bi konudur, ancak bazi türküler bu isin suyunu cikarmislar, niyetlerini ya da gözlemlerini direk olarak ortaya koymuslardir. önce en çok bilinenleriyle başlayalim:

"dam üstünde un eler
tombul tombul memeler
memeler baş kaldirmis
kavusmuyor dügmeler"

bu türküde dam ile hemen hemen ayni seviyeye konuslanmis olan ozanimiz bir yandan saz calar gibi gorunmekle o sirada fütursuzca un elemekte olan masum kizimizin tombul memelerine bakmaktadir. hatta bu ise o kadar odaklanmistir ki parca söyleyip bütün kastederek un eleme eylemini memelerle iliskilendirmektedir. ilk tahlilde ozanimiz oldukca sapik bir profil çizmektedir. ancak bu ilk intiba yanlis bir cikarim yapmamiza da sebebiyet verebilmektedir.

birincisi genc kizimiz üzerindeki bluzu ya da gömlegi ne bicim iliklemistir ki un eleyen memeleri karsi kaldirimda kendi halinde sazini bingirdatmakta olan ozanimizin dikkatini cezbetmektedir. en nihayetinde burasi bir köy meydanidir, kizi böyle olan köyün ozanindan ne beklenir ki?

ikincisi kizimizin memelerinin o anki haliyle ilgili. hadi diyelim ki dügmeleri fazla acmadi, ancak o dönemde un elemek ne kadar tahrik edici bir istir ki kizimizin memeleri dügmelerinin kavusmasina imkan vermeyecek mahiyette bir bas kaldirma, bir isyan, bir emilme istegi bööle cuk cukk...ohm pardon ne diyorduk hah bir bas kaldirma eylemine kalkismislardir? belli ki ozanimiz un eleyen tombul memeli kiz tarafindan acikca bastan cikartilmis, tahrik edilmis ve bu türküyü yazmaya zorlanmistir. yoksa türk erkegi öle elalemin karisinin kizinin memelerine bakmaz. hasa sümme hasa.


Hiç yorum yok: