insanların ilgisini belli bir konuya çekmek için arada başka şeylerden de bahsetmeniz gerekir diye düşünüyorum. mesela bir belgesel kanalını kim izler? halihazırda belgesel izlemeyi seven ve buna ilgi duyan insanlar. zaten belgesel sevmeyen veya bu konuda önyargılı olan kişiler ise ööeeh diye başka bir kanala (mesela 77) geçecektir. bu yüzden aralara yedirmek tabir ettiğimiz teknik burada önemli. tv'de benim gördüğüm bunu en iyi yapan kanallardan biri ntv. konu ne olursa olsun onun ilgi çekici yanlarını ortaya koymaya çalışıyorlar, sonuçta hem futbol programı hem belgesel hem ekonomi programı izliyor insanlar, hiç bir ilgileri olmamasına rağmen.
aynı şeyin başka birçok alanda da geçerli olduğunu düşünüyorum.
english sum: i think you have got to talk about different subjects from time to time, to draw people's attention. for example who watches a documentary channel? only people, who are already interested in it. there is a term called "aralara yedirmek" (roughly trans. as feeding in between), which is, i think, very important. the turkish broadcaster ntv has the standart programs like news etc. bu inbetween they show documentaries or economy programs and stuff, so people slowly start to watch them and get interested in it.
this technique can be used in many other ways.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder