Salı, Mart 27, 2007

sonra neden...

bremen'deki türklerden birinin istemdışı -istemdışı olarak değil de fark etmeden diyelim- kurduğu bir cümleye takıldım kaldım. şimdi bu arkadaş sokakta, okulda, barlarda bir sürü güzel kız görüyor. ama gelin görün ki -doğal olarak- bu kızların hepbirinin bir erkek arkadaşı var dolayısıyla az sonra o fantastik cümleyi kuracak arkadaşa kimse bakmıyor.
arkadaşımız -adı süleyman olsun- ise isyanını şu naçizane cümle ile dile getiriyor:
'sonra süleyman niye 31 çekiyor diyorlar.'
kısa bir mantık zinciri üzerinden 'oxford vardı da biz mi okumadık' ya da 'petrol var da biz mi içtik' mealine gelen bu cümleyi birçok farklı ortamda ve amaçla kullanmak mümkün. bu güzel cümle yapısını -bana ait olmasa da- türk insanının yaratıcı dimağına armağan ediyorum.

1 yorum:

alev dedi ki...

yok ama, ben takdir ediyorum. ingilizlerde düz mantık kurabilme yetisizliği, benim türklerdeki detaylarda boğulmak yerine kamyon lastiğiyle yüzebilme, denize düşüp anında yılanla tek vücut olabilme ve yeri bile gelmemişken pat diye cevabı yapıştırabilme özelliklerini sil baştan yorumlamama sebebiyet verdi. beynini sevdiğim yurdum insanının pratik zekası, türkiyemizin cennet güzelliklerine değilse bile şeytani beterliklerine eklenmelidir.
bunun için bir imza kampanyası pekala başlatılabilr.

----
süleyman için elele!
süleyman için bir el de siz atın!
süleyman elim üzerinde, ona göre!
----

e ama süleyman, o bremen kızlarınının 30u da 1 değil ki..