Pazartesi, Mayıs 01, 2006

Re: YNT: Re: Fwd: Fw:acilll!! çokkk komikkk:), mikrosoft parasını dağıtıyor, lütfen yardım edelim....

forward tuşuna basıp doğruluğundan, samimiyetinden, amacından emin olmamızın zor olduğu maillerin kaynağını geriye doğru takip etmeye çalışın. size nereden geldi oraya nereden gelmiş, hangi kaynaktan alınmış, halen güncel mi? vs. Zor da olsa kaynağa ulaşmak mümkün oluyor bazen. bunun yanında size gelen bir maili olduğu gibi forwardladığınızda, sizin bu konuda ne düşündüğünüz anlaşılmaz, yani beğendiniz de mi yolladınız, "cık cık cık şuna bak" mı demek istiyorsunuz, inanılmaz mı buldunuz, ne düşüneceğinizi bilemediniz de başkalarının fikrini mi merak ettiniz?
bu yüzden bir iki satırda da olsa mailin forward edilmesindeki amacı belirtmekte fayda var diye düşünüyorum.

mailin sadece yayılmasını sağlamak için kullanılan kalıplar var, kesin şeyler değil yazdıklarım, ama büyük oranda geçerli sanıyorum:
1. "fw:çok komikkkk", "yarıldım", "harika", "altıma işedim", "ahhrhahaha":
yani diyor ki biri bir yerlerden (büyük ihtimalle ekşi sözlükten) apartıp birilerine yollamış, siz de okuyun siz de gülün siz de forwardlayın

2. "mutlaka iletin", "acilll", "lütfen yayalım", "bu kadar da olmaz":
yani diyor ki: ben büyük ihtimalle zamanı geçmiş bir kan arama, lösemili çocuk, ne idüğü belirsiz bir yardım/bağış çağrısıyım.

3. "x'in gerçek yüzü":
yani diyor ki: ben x firmasına bok atmak isteyen y firması tarafından yazılıp ortaya salınmış bir kamuoyu yönlendirme mailiyim. "x'in depolarında fareler geziyormuş", "x'i yiyenler ölüyormuş", "x hepimizi nasıl da kazıklamış", gibi iddialarla insanları x'ten soğutmaya çalışıyorum.

4. "bu sefer gerçek", "ben de inanmadım ama...":
yani diyor ki: öyle böyle yalan değilim.

5. "sizce de öyle değil mi?", "ne güzel olmaz mı?" , "haydi o zaman.." , "yapalım, edelim vs.":
yani diyor ki: esas amacım fikrimi beyan etmek değil, onu insanlara empoze etmek, benim gibi düşünmeye benim istediğim şekilde harekete geçmeye çağırmak.

6. "sadece 30 saniyenizi verip tanıdıklarınıza iletin yani diyor ki: üzerine kafa yormayın hiç, direk yollayın herkese.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

süppper bi yazı olmuş bu yaw :)

Unknown dedi ki...

size Thanks, No'yu önereceğim bu durumda..