Cumartesi, Haziran 25, 2005

chapter V

Frankfurt (Main) Hbf. – Langen (Hess) – Darmstadt Hbf. – Darmstadt Süd – Darmstadt Eberstadt – Bickenbach (Bergstr.) – Haehnlein-Alsbach – Zwingenberg (Bergstr.) – Bensheim Auerbach – Bensheim – Heppenheim (Bergstr.) – Landenbach (Bergstr.) – Hemsbach – Weinheim (Bergstr.) – Ladenburg – Mannheim Friedrichsfeld – Heidelberg Hbf.

Oldukça keyifli geçen Kassel etabı sonunda bir stadyum büyüklüğündeki Frankfurt (Main) istasyonuna varmış bulundum. Evet istasyon eşek kadar ama yine de şehre göre normal bir büyüklüğe sahip olduğu iddia edilebilir. Trenden inip biraz gezindim, hatta bir kapıdan çıkıp öbüründen içeri girdim. Artık Frankfurt’u da görmedim demem. Çok muttetem bir havası olduğu söylenemez şehrin. Kocaman binaları, büyük çelik konstrüksiyon yapıları, nehir kenarında çok şey görmüş geçirmiş bir şehir havası ile biraz Amerika’yı andırıyor sanki. İlk intibam çok olumlu değil yani.

Günün geleneğini bozmayarak bu istasyondan da yiyecek bir şeyler alayım dedim. Bir sandviç daha yemeyeyim diye gözüme kestirdiğim bir dükkandan körili tavuklu dürüm formatında bir şeyler –wrap- aldım. Ama keşke geleneği bozsaymışım, bir kere dürüm dediğin sıcak olur. Dükkanı işleten heriflerin Türk oldukları konusunda da ciddi şüphelerim var, zira dürümün içinde eser miktarda bulunan köri ve tavuk, bir salata deryası içinde boğuluyordu. Ayrıca tatları da çok kötüydü. Bu son yemeğin oldukça gereksiz olduğunu kabul ediyorum.

Neyse efendim son aktarmamı da yaparak Heidelberg trenine bindim. Diğerlerinin aksine bu bir Regional Express değil Regional Bahn. Bildiğimiz banliyö treni gibi birşey işte, bizimkilerden biraz daha rahat, koltuklar falan güzel, camlar rahat açılıyor. İnsanlar da daha şehirli –yani turist değil-, daha multi-kulti ve Berlin’e göre daha sevimsiz. Ben galiba Frankfurt’u çok sevmedim.

-Bu Bergstrasse nasıl bir strassedir ki 9 duraktır hala bitmemiştir. Bağdat Caddesi ya da Minibüs Yolu gibi düşünülebilir tabi ama duraklar arası da bayağı bir yol var, en azından 5 dakika. Bu konuyu araştıracağım.

-Darmstadt Süd’ün çok güzel bir istasyon binası var. Böyle tren yolu sanki küçük bir vadinin içinde gibi bina da sol tarafta yükseltinin üzerinde yan tarafından yukarı çıkılıp içinden geçiliyor sanırım.

Hiç yorum yok: